MKB-ondernemers in Brabantse topsectoren kunnen de komende twee jaar
subsidie krijgen voor het laten toetsen van innovaties op technische en
commerciële haalbaarheid.
Bert Pauli (Economische Zaken en Bestuur) reikt de eerste
subsidievoucher uit aan directeur Hendrik Jan Molenaar van WDH
Hydraulics te Eersel. WDH produceert hydraulische cilinders op maat voor
klanten in de bagger- en offshore industrie en verkent de mogelijkheden
van duurzame, energiebesparende composiet cilinders. “De
regeling maakt het mogelijk om onze ideeën tegen het licht te laten
houden door externe experts. Dat vergroot de kans om een product te
ontwikkelen waarmee we in één klap het vertrouwen kunnen winnen op de
markt.”
Ondernemers actief op het gebied van (Agro) Food, High Tech Systems
& Materials inclusief Automotive en Solar, Biobased Economy, Life
Sciences en Medische Technologie, Maintenance en Logistiek kunnen in
aanmerking voor subsidie komen de helft van de kosten van externe
kennis, expertise en R&D capaciteit ter voorbereiding op een
innovatieproject, tot maximaal € 10.000,- of € 20.000,- bij concreet
zicht op vervolgfinanciering.
Subsidieaanvragen zijn gedurende twee jaar doorlopend in te dienen
vóór de start van een innovatieproject. Wil ook jij je innovatie plan
toetsen op commerciële haalbaarheid en gebruik maken van de subsidie?
Neem dan contact op met Mario Kruysse die u graag verder helpt.
Subsidieaanvragen zijn gedurende twee jaar doorlopend in te dienen vóór de start van een innovatieproject.
Bron: bom.nl/Adsom
woensdag 25 februari 2015
dinsdag 24 februari 2015
Growth through change and agility!
Almost every organization is faced with an increasingly dynamic
environment and changing circustances. The need to respond quickly to changing conditions implies the need
for "innovation" in several area's and is therefore increasingly important. The ability to respond
quickly to changes in the environment is also called "agility".
Due to ongoing changing developments agility demands, therefore, for an innovative way of looking at work, deploying qualities of co-workers responding to questions of the changing circumstances. In other words, a combination of innovation-, adaptability and (talent) development- management.
Due to ongoing changing developments agility demands, therefore, for an innovative way of looking at work, deploying qualities of co-workers responding to questions of the changing circumstances. In other words, a combination of innovation-, adaptability and (talent) development- management.
It basically boils down to resizing strict procedures, applying standardized skills in the form of job profiles and frameworks for departmental budgets and staff size. In general terms, most organizations have a ratio of operational / project work of 90/10. Although always necessary to remain focussed on efficiency improvements it might limit the agility of organizations to adapt the new or future circumstances.
Agile organizations however tackle challenges due to changing circumstances in a much more flexible, project oriented approach making clever use of the (other) talents and (other to be developed) skills of co-workers. To remain successful and agile, organizations should not be only focussed on product/service innovations, technological innovation, internal procedural matters related to efficiency etc. but should focus also on "social innovation", whereas external developments and needs within ongoing changing circumstances leads to the ratio between operational / project work shifts from 90/10 towards 60/40.

Anticipating and preparing on "tomorrows day", future success is determined by the organization innovation capability and agility. Successful innovation is only 25% due to technological and R & D "investments" and for 75% in the field of organization and the human agility!
dinsdag 20 januari 2015
Market entry & reshoring accelerates your business!
Coherent to developments in e.g. BRIC countries, management and entrepreneurs are re-considering their foreign production locations. Due to the increase of costs and based on economical stimuli in local and EU countries, more and more companies deliberately choose to bring back their production.

A quick scan cost analyses related to an adapted strategy anticipating on market demands and market developments gives innovators and early adopters a crucial competitive advantage.
Re-entering the local market or reshoring? SOMMOS provides you with the right insights and analyzes incl. the executional plan of action and accelerates your business!
maandag 22 december 2014
Resultaat 2014: teleurgesteld of tevreden!?
Hoe kijken we terug op 2014 en wat zijn de bereikte resultaten!? Als individu, team en als organisatie? Zijn de doelstellingen bereikt? Belangrijker nog, wat leren we ervan en wat doen we er mee!! En wat zijn de doelen en plannen voor 2015!!
Om doelen te bereiken met desgewenst een aangepaste strategie en onderliggende scenario's zal er hard gewerkt moeten worden om doelen te realiseren! Aanpassing aan veranderende omstandigheden, ingegeven zowel vanuit interne als externe bewegingen, met nieuwe kpi's vergt persoonlijke en team ontwikkeling. Groei door training en oefening dus!!
Voetballers trainen dagelijks intensief en worden voortdurend professioneel begeleid om optimaal te presteren gericht op het behalen van een beoogd resultaat. De spitsen scoren vaak. Maar het eindresultaat hangt niet alleen af van hun prestatie. Geen enkel team is succesvol zonder een goed op elkaar ingespeeld middenveld, een sterke verdediging en een uitstekende keeper.
Een coach van een succesvolle ploeg benadrukt daarom voortdurend het belang van de teamprestatie en besteedt tegelijkertijd aandacht aan de individuele kwaliteiten. Die aanpak is ook voor organisaties bepalend voor een goed resultaat. En toch vergeet menig manager dat een organisatie alleen succesvol is als het hele team goed wordt begeleid en alle teamleden elkaar ondersteunen en succes gunnen. Er is geen standaard aanpak die garant staat voor succes. En iemand eenmaal per jaar ‘op cursus sturen’ heeft meestal geen of slechts een kortdurend effect.
Het gaat immers niet om het veranderen van de denk- en werkwijze van slechts één medewerker of één afdeling, Voorwaarde voor succes is dat verandering wordt gedragen door de hele organisatie, door alle medewerkers en alle afdelingen. Omdat veranderen niet vanzelf gaat, en mensen de neiging hebben snel terug te vallen in oude gewoontes, is het belangrijk dat proces te laten sturen en begeleiden door ervaringsdeskundige en professionals. Dat is geen teken van zwakte van de leiding.
Ook voetbalcoaches maken gebruik van speciale trainers voor keepers, verdedigers, middenvelders en aanvallers. En ook zij schakelen regelmatig een psycholoog of ‘procesbegeleider’ in om het teamgevoel terug te brengen of te versterken. Een professional inschakelen, en erkennen dat je niet alles zelf kunt, is juist een teken van kracht. Maatwerk begeleiding met een hoog praktisch oefen gehalte o.b.v. inzicht is noodzakelijk om progressie te maken. De wijze waarop individuele medewerkers zich ontwikkelen en met elkaar samenwerken bepaalt het succes van een organisatie.
Het is de kunst die individuele kwaliteiten te herkennen, te stimuleren en zo in te zetten dat een optimale prestatie van zowel medewerker, afdeling als totale organisatie ontstaat. De manager die de juiste man of vrouw op de juiste plek zet en de juiste ondersteuning geeft, biedt de organisatie optimale scoringskansen.
Mensen groeien op het moment dat ze beseffen dat ze dingen beter kunnen realiseren. Groei en ontwikkeling vergen geloof en hard werken! SOMMOS staat u daarin bij, zowel strategisch als in de uitvoering.
SOMMOS wenst u prettige feestdagen en een voorspoedig 2015!!!!
woensdag 17 december 2014
Accelerators conditioning development & growth!!!
In the main stream we consider Accelerators conditioning development & growth in order to achieve goals!!!
- ACCELERATOR 1: URGENCY ALIGNED AROUND A BIG OPPORTUNITY !
- ACCELERATOR 2: THE GUIDING COALITION!
- ACCELERATOR 3: A CHANGE VISION AND STRATEGIC INITIATIVES
- ACCELERATORS 4 AND 5: ATTRACTING "VOLUNTEERS", DRIVING INITIATIVE:
- ACCELERATORS 6–8: WINS, WINS, AND MORE WINS
Sommos creates environment for success and optimizes the coherence of key factors to success.More information or in need of assistance? Please contact Mario Kruijsse and get connected to the solutions you need by allowing SOMMOS the honor of aiding.
donderdag 20 november 2014
Modern General Management
The general manager oversees the day-to-day operation of the organization. He/she is an "entrepreneur" taking co-responsibility and ownership in fomulating the local strategy for which he/she is responsible for and is involved in the execution. He or she creates an environment to success for co-workers and facilitates them in succeeding and meeting personal- , team- and organization objectives.
The general manager needs to balance the tripod: finance, production and sales/marketing/communication. Understanding cultures, dealing with people and managing tasks, processes and goals, he/she needs to be an inspiror. Leadership style is critical to succeed with team or not...
A modern general manager, apart of being a generalist, is a good listener, inspiror and driver, capable to delegate, coaching employees, facilitating needs. Guiding starters may require more micromanagement, but that does not mean that everything has to be chewed!
Next to that a general manager needs to oriented on what happens outside of the organization. Changing environments means changing needs which demands for continuos adaption of individuals and teams. How involved and how flexible are we? How innovative and capable to anticipating on new developments. How to prepare for "tomorows's day", the nearer future incl. scenario's to identify changes and risks!
Finally, taking in consideration all stakeholders involved and related to the organization, the GM mediates valuating all interts involved of stakeholders creating shareholdersvalue, acting as an entrepreneur and executes based on R.O.I's and Social Returns!!
The general manager needs to balance the tripod: finance, production and sales/marketing/communication. Understanding cultures, dealing with people and managing tasks, processes and goals, he/she needs to be an inspiror. Leadership style is critical to succeed with team or not...
A modern general manager, apart of being a generalist, is a good listener, inspiror and driver, capable to delegate, coaching employees, facilitating needs. Guiding starters may require more micromanagement, but that does not mean that everything has to be chewed!
Next to that a general manager needs to oriented on what happens outside of the organization. Changing environments means changing needs which demands for continuos adaption of individuals and teams. How involved and how flexible are we? How innovative and capable to anticipating on new developments. How to prepare for "tomorows's day", the nearer future incl. scenario's to identify changes and risks!
Finally, taking in consideration all stakeholders involved and related to the organization, the GM mediates valuating all interts involved of stakeholders creating shareholdersvalue, acting as an entrepreneur and executes based on R.O.I's and Social Returns!!
dinsdag 18 november 2014
Key factor to success is social innovation!!
Sociale
innovatie bepaalt voor een belangrijk deel het (innovatie) succes!!
Sociale innovatie omvat het ontwikkelen van nieuwe (management)
vaardigheden (dynamisch managen), het hanteren van innovatieve organisatievormen (flexibel organiseren), het realiseren van hoogwaardige
arbeidsrelaties (slimmer werken) en samenwerken met externe partijen
(co-creatie), met als doel om het concurrentievermogen en de productiviteit teverhogen. Aan de hand van deze pijlers kunnen organisaties hun kennisbasis
beter aanwenden.
De drie beïnvloedende factoren binnen sociale innovatie zijn de ondernemer/manager
(leiderschap & samenwerken) , de organisatie (flexibiliteit & cultuur) ,
de medewerkers (betrokkenheid & ontwikkeling). Factoren die de ontwikkeling van sociale innovatie bepalen zijn flexibel
organiseren, dynamisch managen, slimmer werken en co-creatie. Centraal staan de
ondernemer, de organisatie en medewerkers.
Meer weten hoe sociale
innovatie praktisch te implementeren ter realisatie van gestelde meetbare doelen
binnen afzienbare termijn? Neem dan contact op met Mario Kruysse.
Abonneren op:
Posts (Atom)