donderdag 10 oktober 2013

Solution Selling Methodiek


Solution selling is meer dan alleen "adviserend verkopen". I.p.v. een product te verkopen gaat het juist om in staat te zijn de waarde van de oplossing door dat product voor een potentiƫle klant te bewijzen.

• "Hoe kopers kopen" en hoe verkoopactiviteiten daarmee in pas kunnen lopen
• Het verschil tussen opportunity’s vanuit een situatie van "latent probleem" en vanuit een "bestaande visie"
• Het doen van effectief onderzoek vooraf en planning
• Stimuleren van interesse en de prospect overtuigen van geloofwaardigheid
• De koper laten toegeven wat de problemen zijn
• Het voeren van een "adviserende" dialoog, die de sterke punten in uw aanbod in de schijnwerpers zet
• Het verkrijgen van toegang tot "beslissingsmacht"
• Het effectief kwalificeren en diskwalificeren van opportunity’s op basis van objectieve criteria
• Beter controleren en uitvoeren van verkoopcycli
• Het verbeteren van de kansen om opportunity’s in zwaar competitieve situaties te winnen
• Het verkorten van verkoopcycli en het voorkomen van "geen beslissing"
• Het leveren van het juiste bewijs en zorgvuldig omgaan met interne project ondersteuning
• Het onderhandelen van stappen die zullen leiden tot het afronden van de verkoopcyclus


Wilt u meer weten hoe deze methodiek leidt tot betere resultaten en hoe dit in te zetten in uw organisatie, profit of non profit? Graag ben ik als senior professional daar behulpzaam bij, zowel in het uitzetten van de strategie als mede verantwoordelijk in de uitvoering. Anderzijds kan ook een workshop plaatsvinden: De Solution Selling workshop is een eenvoudige manier om kleinere verkoopteams, nieuwe verkoop medewerkers toch kennis te laten maken met de methode. Deze interactieve workshop kan zowel in house als extern. Alle materiaal wordt aan de deelnemers ter beschikking gesteld en zal niet alleen verkopers maar organisatie medewerkers (ambassadeurs van de organisatie) helpen om in hun eigen cycli dicht tegen het koopproces van de klant aan te leunen. Wij betrekken alle deelnemers in een levendige discussie, presentaties, rollenspellen en individuele oefeningen.

Meer weten? Neem contact op met Mario Kruijsse, eigenaar S O M en Managing Partner van Adsom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten